wirtualnemedia.pl

Wyślij link znajomemu

Analitycy o Virgin Mobile w Polsce: będzie ciężko o klientów, trzeba szukać niszy

Analitycy branży telekomunikacyjnej ostrożnie oceniają szanse sieci Virgin Mobile na polskim rynku.

– Oferta jest około 30 proc. tańsza od MNVO oferującego dotychczas najniższe ceny – Mbank Mobile – ocenia Grzegorz Bernatek z Audytela. Przy czym zwraca uwagę, że większość użytkowników taryf pre-paid ponad 60 proc. czasu połączeń wykonuje do znajomych i rodziny, na co operatorzy infrastrukturalni odpowiadają promocjami i ofertami na „bezpłatne” połączenia wewnątrz sieci. – Tylko i wyłącznie cenami  usług głosowych trudno jest dziś konkurować – dodaje Tomasz Kulisiewicz, inny analityk Audytela.
Tomasz Kulisiewicz: – MVNO musi mieć jakiś pomysł „podczepienia” obsługi MVNO do głównej działalności – ocenia, wyliczając modele takiego pozycjonowania: MVNO dla biznesowych klientów innych usług teleinformatycznych: stacjonarnych, dostępu szerokopasmowego i transmisji danych, przetwarzania w chmurze; MVNO dla klientów usług bankowych czy sieci handlowych; MVNO jako rozszerzenie triplayu operatorów telewizji kablowych; MVNO dla grup etnicznych. Można sobie też wyobrazić MVNO wyspecjalizowanego typu Data Only dla dostępu szerokopasmowego lub łączności M2M – co wydaje się obiecującą niszą rynkową, choć na razie tłumu MVNO w takich niszach nie widać.
Ilu użytkowników w Polsce może zatem pozyskać Virgin Mobile? – Kilkadziesiąt tysięcy, może nieco ponad 100 tysięcy – odpowiada Grzegorz Bernatek, – Uzyskanie zyskowności przez MVNO jest w Polsce utrudnione ze względu na stawki za roaming krajowy, jakie sobie życzą operatorzy zasiedziali – dodaje.

 

(irtualnemedia.pl, 21 sierpnia 2012 r.)