Strefa wiedzy

Program poprawy efektywności transportu – CASE STUDY

01.12.2015

W okresie od lipca 2013 do października 2015 wdrożony został program poprawy efektywności transportu dystrybucyjnego w firmie Durasan. Celem działania było obniżenie kosztów realizacji i obsługi transportu przy zachowaniu wysokiej jakości.

Durasan to polska firma, działająca na rynku od 2002 roku. Obecnie to jeden z liderów rynku wyposażenia łazienek. Ściśle współpracuje z największymi sieciami DIY na polskim rynku – OBI, Castorama i Brico Marche. Durasan z roku na rok skutecznie rozszerza swoją sieć sprzedaży. Obecnie produkty marki Durasan można kupić w ponad 150 punktach sprzedaży w całym kraju. W roku 2015 otrzymał godło „Firma Przyjazna Klientowi”.

„(…) firma Durasan osiąga w Polsce ok. 20 proc. sprzedaży ilościowej kabin prysznicowych, działa na rynku globalnych rekinów branży wyposażenia łazienek, odbierając im pokaźny udział w sprzedaży. Importuje i produkuje własne marki. Poszerza działalność i inwestuje (…)” **

Firma Audytel S.A w okresie od lipca 2013 do października 2015 wdrożyła program poprawy efektywności transportu dystrybucyjnego w firmie Durasan. Program obejmował trzy główne etapy:
1. Audyt gospodarki transportowej
2. Wdrożenie rekomendowanych zmian
3. Nadzór wdrożeniowy

Audyt był realizowany przez miesiąc i został zakończony rekomendacjami i planem wdrożenia zmiany, który został zatwierdzony przez Zarząd Spółki.

Wdrożenie trwało sześć miesięcy. W ramach tego etapu osiągnięto następujące kamienie milowe:
– Wdrożenie zmiany przebiegu procesu transportowego w oparciu o model to-be i nowe procedury postępowania.
– Wdrożenie zmiany w strukturze zarządzania logistyką w firmie na bazie nowej struktury organizacyjnej, nowych zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień.
– Rozstrzygnięcie postępowań przetargowych na realizację transportu kurierskiego i ciężkiego.
– Adaptacja nowych dostawców.
– Realizacja cyklicznych interaktywnych warsztatów z pracownikami i kadrą zarządzającą.
– Efekty zmiany wymagały obserwacji i dokonywania bieżących korekt. W efekcie powstał system raportowy wspomagający podejmowanie decyzji. Funkcjonowanie systemu oparto na analizie wskaźnikowej, a jako formę prezentacji wyników analiz przyjęto panel mendedżerski „Durasan Transport”. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje, wskaźniki, analizy są prezentowane na jednym ekranie menedżera transportu.

Działanie programu przyniosło w okresie dwuletnim następujące korzyści:
1. Wzrost efektywności obsługi procesu transportu w firmie o 66%.
2. Spadek kosztów transportu ciężkiego o 5%.
3. Spadek kosztów transportu kurierskiego o 37%.

Radosław Ozimkiewicz, Dyrektor Zarządzający

zdjęcie

„Dynamiczny wzrost naszej firmy stawia coraz wyższe wymagania w realizacji dostaw naszych produktów do odbiorów – zarówno dużych sieci handlowych, jak i mniejszych – tradycyjnych sklepów. Program wzrostu efektywności firmy Audytel umożliwił transformację sposobu realizacji naszego transportu czyniąc go jeszcze bardziej wydajnym i efektywnym. Jest to dla nas element potwierdzający wiarygodność naszej marki wśród obecnych i przyszłych Klientów”

* * Czytaj więcej na http://firma.pb.pl/3711417,30947,durasan-podbija-rynek-w-polsce-i-za-granica?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox

mapa durasan

Rys. Mapa Programu Poprawy Efektywności Transportu

Łańcuch dostaw w praktyce

W ciągu ostatnich dziesięciu lat przeprowadzono wiele projektów dotyczących współpracy w ramach łańcucha dostaw. Takie działanie miało na celu przeanalizowanie,…

26.08.2019

Zobacz więcej
icon

Newsletter

icon

Zapisz się do newslettera i otrzymuj bezpłatnie artykuły naszych ekspertów.