Informatyka i Telekomunikacja
Doradztwo logistyczne
Zarządzanie Energią
Ochrona danych osobowych
01.12.2015
W okresie od lipca 2013 do października 2015 wdrożony został program poprawy efektywności transportu dystrybucyjnego w firmie Durasan. Celem działania było obniżenie kosztów realizacji i obsługi transportu przy zachowaniu wysokiej jakości.
Durasan to polska firma, działająca na rynku od 2002 roku. Obecnie to jeden z liderów rynku wyposażenia łazienek. Ściśle współpracuje z największymi sieciami DIY na polskim rynku – OBI, Castorama i Brico Marche. Durasan z roku na rok skutecznie rozszerza swoją sieć sprzedaży. Obecnie produkty marki Durasan można kupić w ponad 150 punktach sprzedaży w całym kraju. W roku 2015 otrzymał godło „Firma Przyjazna Klientowi”.
„(…) firma Durasan osiąga w Polsce ok. 20 proc. sprzedaży ilościowej kabin prysznicowych, działa na rynku globalnych rekinów branży wyposażenia łazienek, odbierając im pokaźny udział w sprzedaży. Importuje i produkuje własne marki. Poszerza działalność i inwestuje (…)” **
Firma Audytel S.A w okresie od lipca 2013 do października 2015 wdrożyła program poprawy efektywności transportu dystrybucyjnego w firmie Durasan. Program obejmował trzy główne etapy: 1. Audyt gospodarki transportowej 2. Wdrożenie rekomendowanych zmian 3. Nadzór wdrożeniowy
Audyt był realizowany przez miesiąc i został zakończony rekomendacjami i planem wdrożenia zmiany, który został zatwierdzony przez Zarząd Spółki.
Wdrożenie trwało sześć miesięcy. W ramach tego etapu osiągnięto następujące kamienie milowe: – Wdrożenie zmiany przebiegu procesu transportowego w oparciu o model to-be i nowe procedury postępowania. – Wdrożenie zmiany w strukturze zarządzania logistyką w firmie na bazie nowej struktury organizacyjnej, nowych zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień. – Rozstrzygnięcie postępowań przetargowych na realizację transportu kurierskiego i ciężkiego. – Adaptacja nowych dostawców. – Realizacja cyklicznych interaktywnych warsztatów z pracownikami i kadrą zarządzającą. – Efekty zmiany wymagały obserwacji i dokonywania bieżących korekt. W efekcie powstał system raportowy wspomagający podejmowanie decyzji. Funkcjonowanie systemu oparto na analizie wskaźnikowej, a jako formę prezentacji wyników analiz przyjęto panel mendedżerski „Durasan Transport”. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje, wskaźniki, analizy są prezentowane na jednym ekranie menedżera transportu.
Działanie programu przyniosło w okresie dwuletnim następujące korzyści: 1. Wzrost efektywności obsługi procesu transportu w firmie o 66%. 2. Spadek kosztów transportu ciężkiego o 5%. 3. Spadek kosztów transportu kurierskiego o 37%.
Radosław Ozimkiewicz, Dyrektor Zarządzający
„Dynamiczny wzrost naszej firmy stawia coraz wyższe wymagania w realizacji dostaw naszych produktów do odbiorów – zarówno dużych sieci handlowych, jak i mniejszych – tradycyjnych sklepów. Program wzrostu efektywności firmy Audytel umożliwił transformację sposobu realizacji naszego transportu czyniąc go jeszcze bardziej wydajnym i efektywnym. Jest to dla nas element potwierdzający wiarygodność naszej marki wśród obecnych i przyszłych Klientów”
* * Czytaj więcej na http://firma.pb.pl/3711417,30947,durasan-podbija-rynek-w-polsce-i-za-granica?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox
Rys. Mapa Programu Poprawy Efektywności Transportu
Bądź na bieżąco i wyraź zgodę na otrzymywanie informacji o naszych aktualnych działaniach. Co zyskasz, jeśli zapiszesz się do…
10.09.2020
Podaż powierzchni data center na polskim rynku osiągnęła na koniec 2019 r. poziom 94 tys. m2 co oznacza, że drugi…
12.05.2020
Łańcuch dostaw obecnie można zdefiniować jako „łańcuch wyzwań” związanych z rosnącymi kosztami, niedoborem kapitału ludzkiego, presją na skracanie czasów dostaw,…
15.01.2020
W ciągu ostatnich dziesięciu lat przeprowadzono wiele projektów dotyczących współpracy w ramach łańcucha dostaw. Takie działanie miało na celu przeanalizowanie,…
26.08.2019
Google +
Newsletter
Zapisz się do newslettera i otrzymuj bezpłatnie artykuły naszych ekspertów.
Linkedin