Strefa wiedzy

Kto korzysta z przeniesienia numeru?

28.08.2014

Telekomunikacja – komentarz Audytela na temat sytuacji na rynku (sierpień 2014)

W 2013 r. przeniesiono 1,55 mln numerów komórkowych a dynamika tej usługi wzrosła do 23,9% z 17,8% w roku 2012. Jednak w 2014r w tym optymistycznym obrazie pojawiło się pierwsze pęknięcie – w pierwszym półroczu sieć zmieniło 749,8 tys. numerów, tj. o 2% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Informację tę można zestawić z wynikami badań konsumenckich UKE, w których w 2012 r. odsetek osób deklarujących przeniesienie numeru wynosił 4,3% respondentów, podczas gdy w roku 2013 tylko 2,1%. Dwa, nakładające się trendy wyraźnie wskazują, że klienci indywidualni w coraz mniejszym stopniu korzystają z przeniesienia numeru, co świadczy o „zabetonowaniu” oferty operatorów oraz braku motywacji klientów do przejścia do innej sieci.

Można zatem postawić pytanie, kto odpowiada za notowane przyrosty liczby przeniesionych kart SIM? Wygląda na to, że segment klientów instytucjonalnych, który coraz bardziej świadomie podchodzi do wyboru operatora. Klient indywidualny musi „zadowolić się” tym, co w danym momencie firmy telekomunikacyjne mają w swoich cennikach, a rzeczywistość pokazuje, że oferta jest bardzo zbliżona i decydują niuanse.

Klient biznesowy jest w sytuacji o niebo lepszej: konsolidacja zakupu, ogłoszenie konkurencyjnego postępowania zakupowego, negocjacje cenowe, możliwość samodzielnego zakupu telefonów – te wszystkie czynniki sprawiają, że firmy mogą sporo zyskać zmieniając dostawcę.

Sam proces zmiany dostawcy w przypadku klientów biznesowych jest bardziej skomplikowany – umowy z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi są podpisywane na każdy numer osobno, stąd przy ogłaszaniu konkursu ofertowego część numerów zwykle jest wiele miesięcy przez końcem kontraktu. A to grozi konieczności zapłacenia kar umownych. Jak widać, firmy wiedzą jak temu zaradzić, a z drugiej strony operatorzy komórkowi są coraz bardziej skłonni zapłacić kary umowne za klienta, jeśli kontrakt jest dla nich perspektywiczny.

Opłacalność taryf no-limit

Coraz większa popularność taryf ryczałtowych typu „no-limit” na rynku detalicznym sprawia, że również firmy oraz instytucje sektora publicznego decydują się…

25.09.2017

Zobacz więcej

Spadki sprzedaży usług telekomunikacyjnych w sektorze administracji publicznej i samorządowej

W 2016 r. jednostki objęte ustawą Prawo zamówień publicznych[1] (dalej „Pzp”) zaraportowały w serwisach BZP[2] i TED[3] zawarcie umów o łącznej…

Zobacz więcej

Rynek data center – podsumowanie 2016 r. i prognozy na najbliższe 5 lat

Wydarzenia na polskim rynku datacenter w 2016 r. potwierdziły wiarę dostawców w dobre perspektywy rynkowe w nadchodzących latach. W infrastrukturę…

17.08.2017

Zobacz więcej

Zbieranie danych do audytu energetycznego

Rozpoczęcie prac audytowych wymaga umiejętnego zebrania danych, które będziemy poddawać analizie. Ustawa o efektywności energetycznej opisuje w sposób ogólny to,…

17.05.2017

Zobacz więcej

Formy poprawy efektywności energetycznej wspierane przez Państwo

Podjęcie działań na rzecz wzrostu efektywności energetycznej wymaga podjęcia wysiłku i często znaczących nakładów finansowych. Celem zwiększenia motywacji do realizacji…

13.04.2017

Zobacz więcej

Nowa ustawa o ochronie danych osobowych – przegląd opublikowanego projektu

Już niewiele ponad rok dzieli nas od rozpoczęcia stosowania przepisów Ogólnego Rozporządzenia UE o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie zwanego…

Zobacz więcej

Jak spełnić wymogi Ustawy o efektywności energetycznej?

Najważniejszym założeniem Ustawy o efektywności energetycznej (nowelizacja przyjęta przez Sejm 20.05.2016) jest wprowadzenie obowiązkowych działań na rzecz poprawy efektywności energetycznej…

21.03.2017

Zobacz więcej

Wsparcie w zarządzaniu zamówieniami (cz. III)

W drugiej części artykułu omówiono podstawowe warunki, jakie muszą zostać spełnione w firmie dla skutecznego zarządzania zapasami. Zwrócono uwagę na…

Zobacz więcej

Jak skutecznie wdrożyć panel menedżera?

W naszej praktyce biznesowej obserwujemy wzrost zapotrzebowania menedżerów na szybki dostęp do informacji ukierunkowanej na wsparcie konkretnej decyzji zarządczej. Rośnie…

22.02.2017

Zobacz więcej

Inspektor Ochrony Danych – czy będzie to nowa rola?

W grudniu 2016 roku Grupa Robocza art. 29, opublikowała swoje wytyczne do unijnego rozporządzenia GDPR (RODO). Jednym z tematów wytycznych…

Zobacz więcej
icon

Newsletter

icon

Zapisz się do newslettera i otrzymuj bezpłatnie artykuły naszych ekspertów.