Strefa wiedzy

Kto korzysta z przeniesienia numeru?

28.08.2014

Telekomunikacja – komentarz Audytela na temat sytuacji na rynku (sierpień 2014)

W 2013 r. przeniesiono 1,55 mln numerów komórkowych a dynamika tej usługi wzrosła do 23,9% z 17,8% w roku 2012. Jednak w 2014r w tym optymistycznym obrazie pojawiło się pierwsze pęknięcie – w pierwszym półroczu sieć zmieniło 749,8 tys. numerów, tj. o 2% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Informację tę można zestawić z wynikami badań konsumenckich UKE, w których w 2012 r. odsetek osób deklarujących przeniesienie numeru wynosił 4,3% respondentów, podczas gdy w roku 2013 tylko 2,1%. Dwa, nakładające się trendy wyraźnie wskazują, że klienci indywidualni w coraz mniejszym stopniu korzystają z przeniesienia numeru, co świadczy o „zabetonowaniu” oferty operatorów oraz braku motywacji klientów do przejścia do innej sieci.

Można zatem postawić pytanie, kto odpowiada za notowane przyrosty liczby przeniesionych kart SIM? Wygląda na to, że segment klientów instytucjonalnych, który coraz bardziej świadomie podchodzi do wyboru operatora. Klient indywidualny musi „zadowolić się” tym, co w danym momencie firmy telekomunikacyjne mają w swoich cennikach, a rzeczywistość pokazuje, że oferta jest bardzo zbliżona i decydują niuanse.

Klient biznesowy jest w sytuacji o niebo lepszej: konsolidacja zakupu, ogłoszenie konkurencyjnego postępowania zakupowego, negocjacje cenowe, możliwość samodzielnego zakupu telefonów – te wszystkie czynniki sprawiają, że firmy mogą sporo zyskać zmieniając dostawcę.

Sam proces zmiany dostawcy w przypadku klientów biznesowych jest bardziej skomplikowany – umowy z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi są podpisywane na każdy numer osobno, stąd przy ogłaszaniu konkursu ofertowego część numerów zwykle jest wiele miesięcy przez końcem kontraktu. A to grozi konieczności zapłacenia kar umownych. Jak widać, firmy wiedzą jak temu zaradzić, a z drugiej strony operatorzy komórkowi są coraz bardziej skłonni zapłacić kary umowne za klienta, jeśli kontrakt jest dla nich perspektywiczny.

Informacje o usługach Audytel S.A.

Bądź na bieżąco i wyraź zgodę na otrzymywanie informacji o naszych aktualnych działaniach.   Co zyskasz, jeśli zapiszesz się do…

10.09.2020

Zobacz więcej

Rynek data center w Polsce – czy COVID-19 będzie impulsem do przyspieszenia rozwoju?

Podaż powierzchni data center na polskim rynku osiągnęła na koniec 2019 r. poziom 94 tys. m2 co oznacza, że drugi…

12.05.2020

Zobacz więcej

Dobre praktyki przy tworzeniu bezpiecznego łańcucha dostaw zgodnie z ISO 28000:2007

Łańcuch dostaw obecnie można zdefiniować jako „łańcuch wyzwań” związanych z rosnącymi kosztami, niedoborem kapitału ludzkiego, presją na skracanie czasów dostaw,…

15.01.2020

Zobacz więcej
icon

Newsletter

icon

Zapisz się do newslettera i otrzymuj bezpłatnie artykuły naszych ekspertów.