Informatyka i Telekomunikacja
Doradztwo logistyczne
Zarządzanie Energią
Ochrona danych osobowych
22.02.2017
W naszej praktyce biznesowej obserwujemy wzrost zapotrzebowania menedżerów na szybki dostęp do informacji ukierunkowanej na wsparcie konkretnej decyzji zarządczej. Rośnie zatem rola paneli (ang. dashboards), czyli raportów w których najważniejsze informacje są przedstawione w zwięzłej formie – na jednym ekranie lub jednej kartce. Wyróżniamy dwa typy omawianych raportów:
Dlaczego stosowanie dashboardów jest ważne?
Proces wytworzenia dashboardu
1. Poniżej prezentujemy proces, którego realizacja krok po kroku daje gwarancję sukcesu.
2. Wdrażając dashboard należy:
3. Określić cel biznesowy rozwiązania
4. Zidentyfikować dostępne źródła danych
5. Przygotować i uporządkować dane zasilające
6. Zdefiniować wskaźniki
7. Zaprojektować dashboard
8. Wybrać narzędzie wizualizacji wśród dostępnych na rynku rozwiązań darmowych lub płatnych
9. Wdrożyć dashboard
10. Przetestować jego działanie w praktyce
11. Stale utrzymywać i aktualizować dashboard
Gdzie można wygrać?
Case study – dashboard dla menedżera transportu
Dla firmy handlowo – dystrybucyjnej opracowaliśmy i wdrożyliśmy program poprawy efektywności transportu dystrybucyjnego. Celem działania było obniżenie kosztów transportu w firmie przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi. Jednym z narzędzi wspierających realizację celu było wdrożenie dashboardu dla menedżera transportu. Po wdrożeniu osoba zarządzająca transportem uzyskała bieżącą informację na temat: aktualnych kosztów wysyłki paczek i palet, wolumenów ładunków na konkretnych kierunkach, poziomu reklamacji usług transportowych, skali opóźnień w procesie transportu, udziału kosztów wszystkich operacji transportowych w sprzedaży. Dzięki wdrożeniu menedżer znacznie podniósł sprawność do podjęcia ważnych decyzji biznesowych, a cały zespół nauczył się pracować i podejmować decyzje w oparciu o liczby. Ponadto menedżerowie wyższego szczebla i zarząd zaczęli się posługiwać tymi samymi wskaźnikami, a obce stało się pytanie: „Jak ta liczba została policzona?”.
Autor: Tomasz Dobczyński
Bądź na bieżąco i wyraź zgodę na otrzymywanie informacji o naszych aktualnych działaniach. Co zyskasz, jeśli zapiszesz się do…
10.09.2020
Podaż powierzchni data center na polskim rynku osiągnęła na koniec 2019 r. poziom 94 tys. m2 co oznacza, że drugi…
12.05.2020
Łańcuch dostaw obecnie można zdefiniować jako „łańcuch wyzwań” związanych z rosnącymi kosztami, niedoborem kapitału ludzkiego, presją na skracanie czasów dostaw,…
15.01.2020
W ciągu ostatnich dziesięciu lat przeprowadzono wiele projektów dotyczących współpracy w ramach łańcucha dostaw. Takie działanie miało na celu przeanalizowanie,…
26.08.2019
Google +
Newsletter
Zapisz się do newslettera i otrzymuj bezpłatnie artykuły naszych ekspertów.
Linkedin