Gazeta Wyborcza

Wyślij link znajomemu

Cyfrowy Polsat powalczy o internet poza metropoliami

 

Na celownik bierze zaniedbany przez innych rynek małych miejscowości i obrzeży dużych miast. Znamy szczegóły oferty, której sprzedaż zaczyna się od poniedziałku. – Obrzeża miast i małe miasteczka to teren zaniedbany przez operatorów – przyznaje Tomasz Kulisiewicz, analityk firmy doradczej Audytel. – Poza TP SA, która oferuje tam internet radiowy w technologii CDMA, właściwie nie ma tam ogólnopolskiej konkurencji – zaznacza. I dodaje, że plan zawojowania internetem klientów z małych miast może się Cyfrowemu Polsatowi powieść. – Najważniejsze, że akwizytorzy tej firmy nie będą pukać do przypadkowych drzwi, ale przyjdą do osób, które już kojarzą markę CP.

To zapewne nie koniec telekomunikacyjnej ekspansji właściciela Polsatu Zygmunta Solorza. W czwartek pojawiła się informacja, że może on być zainteresowany wejściem do spółki Hawe, która ma sieć światłowodów. – To pozwoliłoby na obniżenie kosztów zarówno przesyłu sygnału internetowego, jak i sygnału telewizji naziemnej – twierdzi Tomasz Kulisiewicz.

 

(Przemysław Poznański, Seweryn Lipoński, Gazeta Wyborcza, 29 stycznia 2011)