Akademia
Efektywności Operacyjnej

Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów bez żadnych opłat!

W działalności każdej firmy, niezależnie od branży, mogą pojawić się sytuacje, które spowodują konieczność wprowadzenia zmian w obszarze gospodarki materiałowej i magazynowej. Głównymi motywatorami do zmiany są:
spadek jakości procesów obsługi Klienta albo chęć zyskania przewagi konkurencyjnej przez podniesienie poziomu obsługi klientów.

Do czynników mających wpływ na spadek efektywności należą m.in. ograniczenie, bądź spowolnienie przepływu informacji lub towarów, wzrost zapasów, zwiększona ilość pomyłek, straty czasowe, a co za tym idzie – niepotrzebne koszty.

Poprawę naszego wizerunki możemy natomiast uzyskać przez spełnienie oczekiwań Klienta np. przez podniesienie jakości obsługi, przyspieszenie realizacji zleceń, zmniejszenie liczby pomyłek, sprawną obsługę posprzedażową.

Jeśli nie chcesz ryzykować wprowadzania zmian bez wystarczającego przygotowania, radzimy skorzystać z doświadczenia naszych ekspertów.


Co zyskasz dzięki
naszej inicjatywie edukacyjnej?

  • 1 raz w miesiącu otrzymasz artykuł opracowany przez naszych ekspertów

  • dowiesz się jak racjonalnie planować zapasy, zwiększyć wydajność magazynu a także obniżyć koszty operacyjne

  • poznasz nasze doświadczenia z projektów przeprowadzonych u dotychczasowych klientów

  • porównasz swoje wyniki z firmami uznawanymi za liderów rynku

  • zyskasz ciekawe infografiki i artykuły gotowe do przekazania pracownikom zobacz INFOGRAFIKĘ

W dziedzinie logistyki zaufali nam m.in.:

logotypy

Przykładowe treści z naszych opracowań:

Ośrodek planistyczny w strukturze firmy

Niebagatelną rolę w zarządzaniu zapasami odgrywa umiejscowienie ośrodka planistycznego w strukturze firmy. Najlepszym rozwiązaniem jest usytuowanie struktury odpowiedzialnej za planowanie zapasów i zakupów w pionie niezależnym od struktur, których działalność opiera się na zapasach, czyli na przykład w pionie finansowym.

Gdy planistów odpowiedzialnych za zapasy umieścimy w:

  • Pionie Sprzedaży – zapas będzie rósł, bo POK dąży do 100%;

  • Pionie Produkcji – zapas będzie rósł, bo optymalna produkcja, to stabilna długa seria;

  • Pionie Zakupów – zapas będzie rósł, bo tani zakup to duży zakup;

  • Pionie Finansowym – dążenie to optymalnego, zrównoważonego zapasu, poszukiwanie złotego środka pomiędzy sprzecznymi wytycznymi dla planistów ze strony Sprzedaży, Produkcji i Zakupów.

Duplikaty

Ilość pozycji zdublowanych może przekraczać nawet 10% pozycji aktywnych (około 5% wartości zapasów), przy czym u liderów rynkowych jest to zjawisko praktycznie niewystępujące, gdyż funkcjonujące procedury kontrolne wykrywają taki artykuł bardzo szybko (przed odłożeniem się).

Zdublowanie asortymentów jest jedną z przyczyn występowania artykułów, których rotacja gwałtownie rośnie. Bardzo skuteczną metodą identyfikacji duplikatów jest wykorzystanie narzędzia opartego na taksonomii i semantyce językowej.

Współpraca z dostawcami – model rozdrobniony

W warunkach mocno rozdrobnionego portfolio dostawców, menedżer transportu kieruje 80% uwagi na codzienne pozyskiwanie przewoźników, a ponad 20% na kontrolę faktur pod względem zgodności ze zleceniem. Negocjując cenę jednostkową na pojedynczą trasę i rozwiązując pojedyncze problemy z partnerem bez zbudowanej relacji zwykle zatraca ogólne spojrzenie na długofalowe wypracowanie strategii postępowania z dostawcami. O optymalizacji w takich warunkach nie może być mowy.